Vaststellen informatiebehoefte voor het MVO Jaarverslag

Het onderzoek naar de juiste onderwerpen voor het duurzaamheidsverslag start met introspectie. De identiteit van jouw organisatie en het geïmplementeerde MVO-beleid vormen samen de bron voor alle communicatie.

Deze basis kan vervolgens het juiste communicatie niveau vastgesteld worden, door:

  • De checklist van GRI af te lopen. De Global Reporting Initiative (GRI) heeft de standaard voor verslaglegging over maatschappelijk verantwoord ondernemen vastgesteld.
  • Een stakeholder-analyse uit te voeren. Hierin vraag je belanghebbenden welke onderwerpen zij belangrijk vinden. Wat ze verwachten in een rapport over jouw organisatie.
  • Een benchmark uit te voeren. Hierin vergelijk je de eigen organisatie met de concurrentie in de branche.

Bij het vaststellen van de informatiebehoefte voor het MVO Jaarverslag plaatst MVOplossingen de klant centraal: De keuzes die in deze fase gemaakt worden, zijn bepalend voor de communicatie. En die communicatie moet naadloos aansluiten bij de identiteit van de organisatie.

MVOplossingen begeleidt haar klanten bij het maken van de juiste keuzes, zowel inhoudelijk als procedureel.

Beter Bed over MVOplossingen

MVOplossingen heeft mij en mijn collega’s bij Beter Bed Holding NV geholpen in het identificeren en definiëren van onze MVO doelstellingen en strategie voor ons eerste duurzaamheidsverslag. MVOplossingen heeft zich bewezen als een expert in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

De gehanteerde werkwijze is erg pragmatisch, flexibel, creatief, maar ook betrouwbaar en punctueel. Ik kan MVOplossingen aanbevelen aan iedere organisatie die op zoek is voor een gepassioneerde, toegewijde, intelligente en pragmatische adviseur, tegen een goede prijs. Ik zie er naar uit om ook in de toekomst samen te blijven werken met MVOplossingen. Ons verslag is te vinden op onze www.BeterBedHolding.nl.

Top kwaliteiten: Expertise, Waardevol advies, Integriteit

Ondertekend: Ton Anbeek, CEO Beter Bed Holding (originele tekst in Engels op LinkedIn)

Geef een reactie